facebook ΚΕΔΙΒΙΜ/ΟΠΑ
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • Multigenerational Management: Διοικώντας ανθρώπους διαφορετικών γενεών

Multigenerational Management: Διοικώντας ανθρώπους διαφορετικών γενεών

PI_multigen
Σύντομη περιγραφή προγράμματος

Το πρόγραμμα “Multigenerational Management: Διοίκηση Ανθρώπων Διαφορετικών Γενεών” σχεδιάστηκε για να ενισχύσει την κατανόηση και τη διαχείριση της πολυμορφίας που προκύπτει από την πολυγενεακή σύνθεση του ανθρώπινου δυναμικού. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα εξερευνήσουν τις βασικές αρχές που διέπουν τις διαφορετικές γενεές, όπως οι Baby Boomers, η Γενιά X, οι Millennials, και η Γενιά Z, και πώς οι διαφορές στις αξίες, στα κίνητρα και στις προσδοκίες τους επηρεάζουν την εργασιακή κουλτούρα και συνεργασία.

Με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων, όπως η ανάλυση περιπτώσεων, οι βέλτιστες πρακτικές, η ανάπτυξη διαπροσωπικών δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μάθουν πρακτικές τεχνικές για τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας ανάμεσα στις γενεές.

Παραδείγματα πρακτικής εφαρμογής περιλαμβάνουν τη δημιουργία μικτών ομάδων έργου που προάγουν τη συνεργασία μέσα από τη διαφορετικότητα, την ανάπτυξη προγραμμάτων mentoring όπου εργαζόμενοι μεγαλύτερης εμπειρίας παρέχουν καθοδήγηση σε νεότερους συναδέλφους και το αντίστροφο, αλλά και την εφαρμογή ευέλικτων πρακτικών διαχείρισης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε γενιάς. Η στοχευμένη καλλιέργεια αυτής της πολυμορφίας ενισχύει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την παραγωγικότητα στο χώρο εργασίας.

Τρόπος διεξαγωγής
Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί την εκπαιδευτική μέθοδο eLearning: η μάθηση γίνεται αμιγώς ασύγχρονα (δηλαδή σε ημέρες και ώρες που εξυπηρετούν τον καταρτιζόμενο, χωρίς να υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση σε συγκεκριμένη ώρα ή ημέρα), αποκλειστικά εξ αποστάσεως (με χρήση ειδικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας μέσω διαδικτύου και Η/Υ από το χώρο του καταρτιζόμενου) και με την χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων που εξασφαλίζουν την αποτελεσματική και ευέλικτη ατομική αυτό-εκμάθηση. Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος γίνεται διαθέσιμο σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, με βάση το μονοπάτι εκπαίδευσης που ακολουθείται, και εν συνεχεία παραμένει διαθέσιμο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης χωρίς περιορισμούς σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες/ουσες θα είναι σε θέση να:
  • Κατανοούν και να αναγνωρίζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις προσδοκίες των διαφορετικών γενεών στον χώρο εργασίας.
  • Εφαρμόζουν τεχνικές επικοινωνίας προσαρμοσμένες για τη γεφύρωση των γενεακών διαφορών.
  • Προάγουν ένα συνεργατικό περιβάλλον που σέβεται τη γενεακή ποικιλομορφία.
  • Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση και να επιλύουν αποτελεσματικά συγκρούσεις σε πολυγενεακές ομάδες.
  • Εφαρμόζουν στρατηγικές κινήτρων για την ενίσχυση της δέσμευσης και της απόδοσης.
  • Ενσωματώνουν τις αποκτηθείσες στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση της ομαδικής απόδοσης και της συνολικής ικανοποίησης σε ποικιλόμορφα εργασιακά περιβάλλοντα.
Θεματικές ενότητες
  1. Κατανόηση των Χαρακτηριστικών των Γενεών
    • Ανάλυση των κύριων χαρακτηριστικών και συμπεριφορών των Baby Boomers, Γενιάς X, Millennials και Γενιάς Z.
    • Εξερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αυτές οι διαφορές επηρεάζουν τη συμπεριφορά στο χώρο εργασίας και τις προσδοκίες από τον εργοδότη.
  2. Διαφορετικές προσεγγίσεις στην επικοινωνία και στην συνεργασία
    • Τεχνικές επικοινωνίας για κάθε γενιά.
    • Χρήση διαφορετικών μέσων επικοινωνίας (π.χ., email, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσωπική αλληλεπίδραση).
    • Ενεργή ακρόαση και η σημασία της επανατροφοδότησης.
  3. Ενσυναίσθηση και επίλυση συγκρούσεων
    • Ο ρόλος της ενσυναίσθησης
    • Είδη συγκρούσεων που προκύπτουν μεταξύ των γενεών.
    • Τρόποι διαχείρισης και επίλυσης συγκρούσεων.
    • Στρατηγικές για τη μείωση των εντάσεων.
    • Παράδειγμα επιτυχημένων πρακτικών σε πολυγενεακές ομάδες.
  4. Παρακίνηση, δέσμευση και ανάπτυξη ομάδων
    • Ανάλυση του τι κινητοποιεί κάθε γενιά.
    • Στρατηγικές για την παροχή κινήτρων και την ενίσχυση της δέσμευσης.
    • Προσαρμογή πολιτικών και πρακτικών για μέγιστη απόδοση.
    • Δημιουργία ομάδων που αξιοποιούν τη διαφορετικότητα.
    • Παράδειγμα επιτυχημένων πρακτικών σε πολυγενεακές ομάδες.
Ξεκινώντας από την κατανόηση των χαρακτηριστικών κάθε γενιάς, οι συμμετέχοντες/ουσες μαθαίνουν πώς αυτά στρατηγικών επικοινωνίας και συνεργασίας. Στη συνέχεια, η ενσυναίσθηση και η επίλυση συγκρούσεων δημιουργούν τις συνθήκες για κατανόηση των διαφορών και προαγωγή των θετικών ενεργειών. Τέλος, η ενότητα για την κινητοποίηση και δέσμευση των εργαζομένων εξασφαλίζει ότι οι στρατηγικές που έχουν αναπτυχθεί στις προηγούμενες ενότητες εφαρμόζονται με σκοπό τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ικανοποίησης σε πολυγενεακά περιβάλλοντα επηρεάζουν τις συμπεριφορές στο χώρο εργασίας. Η γνώση αυτή αποτελεί τη βάση για την εφαρμογή διαφορετικών
Εκπαιδευτικό υλικό
Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στο μάθημα περιλαμβάνει μια ποικιλία πόρων για να εξυπηρετήσει διαφορετικά στυλ μάθησης και να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται βιντεοσκοπημένες παρουσιάσεις που παρέχουν βασικές γνώσεις και εξηγήσεις, ατομικές ασκήσεις για την πρακτική εφαρμογή των εννοιών, προσομοιώσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε πραγματικές συνθήκες, και τεστ αυτοαξιολόγησης που επιτρέπουν στους μαθητές να αξιολογούν την πρόοδό τους. Επιπλέον, οι μελέτες περίπτωσης βοηθούν στην κατανόηση και την επίλυση σύνθετων προβλημάτων, ενώ ηλεκτρονικά βιβλία, διαφάνειες και σημειώσεις υποστηρίζουν τη θεωρητική κατάρτιση. Βιβλία ή τμήματα βιβλίων παρέχουν μια επιπλέον πηγή γνώσης και εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία με έγκυρη βιβλιογραφία.
Η αξία του προγράμματος
Η αξία ενός προγράμματος όπως το “Multigenerational Management” είναι πολλαπλή και σημαντική για κάθε σύγχρονο οργανισμό:
  1. Βελτίωση Συνεργασίας και Κατανόησης: Καλλιεργεί την αλληλοκατανόηση μεταξύ των γενεών, βελτιώνοντας έτσι τη συνεργασία και μειώνοντας τις συγκρούσεις που μπορούν να προκύψουν από διαφορές στην προσέγγιση της εργασίας και την επικοινωνία.
  2. Αύξηση Παραγωγικότητας: Όταν οι εργαζόμενοι/ες κατανοούν καλύτερα τις προτιμήσεις και τα κίνητρα των συναδέλφων τους από διαφορετικές γενεές, η συνεργασία γίνεται πιο αποτελεσματική, ενισχύοντας την παραγωγικότητα.
  3. Καινοτομία και Δημιουργικότητα: Οι μικτές ομάδες που αποτελούνται από μέλη διαφορετικών γενεών φέρνουν ποικίλες προοπτικές και ιδέες, γεγονός που ενισχύει την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στον οργανισμό.
  4. Διατήρηση Ταλέντων: Ένα περιβάλλον που κατανοεί και αξιοποιεί τις διαφορετικές γενιές είναι πιο ελκυστικό για ταλέντα, μειώνοντας το ποσοστό αποχωρήσεων και ενισχύοντας την προσέλκυση νέων εργαζομένων.
  5. Ανάπτυξη Ηγετικών Δεξιοτήτων: Το πρόγραμμα προσφέρει στους συμμετέχοντες εργαλεία και γνώσεις που τους επιτρέπουν να εξελιχθούν σε ηγέτες με την ικανότητα να διαχειρίζονται δυναμικά και πολυγενεακά περιβάλλοντα.
Μέθοδοι αξιολόγησης και υπολογισμού τελικού βαθμού
Εξέταση μέσω πλατφόρμας
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνικά
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: -
Έναρξη προγράμματος: -
Ολοκλήρωση προγράμματος: -
Τρόπος διεξαγωγής
Μονάδες ECTS: 1
Ώρες ασύγχρονης κατάρτισης: 18
Περιλαμβάνονται οι ώρες κατάρτισης (ενδεικτικά) με χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eLearning).
Επιπλέον ώρες ενασχόλησης: 12
Περιλαμβάνονται οι επιπλέον ώρες ενασχόλησης (ενδεικτικά) και μπορεί να περιλαμβάνουν ατομική μελέτη, συγγραφή εργασιών, συμμετοχή σε επιτόπιες επισκέψεις, συμμετοχή σε εξετάσεις, κ.α.
Συνολικές ώρες: 30
Οι συνολικές ώρες περιλαμβάνουν τις ώρες σύγχρονης και ασύγχρονης κατάρτισης, καθώς και τις επιπλέον ώρες ενασχόλησης.
Εβδομάδες εκπαίδευσης: 5
Περιλαμβάνονται οι εβδομάδες κατά τις οποίες προβλέπονται δραστηριότητες οποιασδήποτε μορφής.
Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο συνοδεύεται από Συμπλήρωμα του Πιστοποιητικού, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά το αντικείμενο του προγράμματος, οι θεματικές ενότητες που παρακολούθησε ο εκπαιδευόμενος, καθώς και η μεθοδολογία εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εργαζόμενους/ες που ήδη διοικούν ή θα διοικήσουν σύντομα άτομα, τμήματα ή ομαδες.
Προαπαιτούμενες Γνώσεις
Οι καταρτιζόμενοι πρέπει να είναι απόφοιτοι Λυκείου ή Επαγγελματικών Σχολών ή Πανεπιστημίου
Έγγραφα που ζητούνται κατά την υποβολή της αίτησης (πληροφορίες)
Βιογραφικό σημείωμα (υποχρεωτικό)
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Εκπαιδευτές
Κόστος
ELEARNING: 180€
Επιδότηση ΛΑΕΚ
Βάσει της σχετικής νομοθεσίας, το πρόγραμμα δεν εμπίπτει σε επιδότηση ΛΑΕΚ.
Περιγραφή δόσεων
Το συνολικό ποσό των διδάκτρων ανέρχεται στα 180€ και καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Η πρώτη δόση, των 100€, καταβάλλεται ως προκαταβολή πριν την έναρξη των μαθημάτων, για την κατοχύρωση της θέσης και η δεύτερη, των 80€, καταβάλλεται προτού το πρόγραμμα ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ. Σε περίπτωση έκπτωσης, τα άνω ποσά μειώνονται αναλογικά. Ειδικά στην περίπτωση έκπτωσης 20%, τα άνω ποσά διαμορφώνονται στα 144€ (σύνολο ποσού), 100€ (πρώτη δόση – προκαταβολή) και 44€ (δεύτερη δόση).
Οι καταρτιζόμενοι αρχικά υποβάλλουν αίτηση στο πρόγραμμα χωρίς ταυτόχρονη καταβολή διδάκτρων. Εφόσον γίνουν δεκτοί σε αυτό, ενημερώνονται σχετικά με τα ύψη των δόσεων των διδάκτρων και τις αντίστοιχες προθεσμίες τους με το μήνυμα αποδοχής τους, το οποίο αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ενδεικτικά σχόλια από άτομα που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα

Δεν υπάρχουν σχόλια χρηστών για αυτή την καταχώρηση.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κεφαλληνίας 46, 11251, Αθήνα

  • dummy kedivim-opa@aueb.gr

  • dummy210 8203 912


Για τα Δια Ζώσης Προγράμματα:

  • dummydz@aueb.gr

  • dummy210 8203 916, 912, 914


Για τα eLearning Προγράμματα:

  • dummysecretary@elearning.aueb.gr

  • dummy210 8203 753

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

© Copyright ΚΕΔΙΒΙΜ - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Search