Ο αθλητισμός συνιστά μία (ατομική και κοινωνική) δραστηριότητα με μεγάλη απήχηση στο ευρύ κοινό (είτε μέσω της συμμετοχής, είτε μέσω της παρακολούθησης). Το αθλητικό μάρκετινγκ αφορά στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης δραστηριοτήτων για τη δημιουργία, προβολή, τιμολόγηση και διάθεση αθλητικών προϊόντων/υπηρεσιών, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών ή επιθυμιών των καταναλωτών και την εκπλήρωση των στόχων του οργανισμού. Καθώς τα αθλητικά προϊόντα/υπηρεσίες έχουν ποικίλα, διαφορετικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα/υπηρεσίες, το αθλητικό μάρκετινγκ αποτελεί ένα ξεχωριστό επιστημονικό κι επαγγελματικό πεδίο.
Συγκεκριμένα, το αθλητικό μάρκετινγκ αποτελεί ένα ιδιαίτερο και σημαντικό θέμα προς μελέτη λόγω του τεραστίου μεγέθους της αθλητικής βιομηχανίας (δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως), του ευρύτατου κοινού στο οποίο απευθύνεται, του μεγάλου βαθμού σύνδεσης (αναγνώριση, αφοσίωση, ενασχόληση) των πελατών/οπαδών με τις αγαπημένες τους ομάδες, αθλητές και επωνυμίες και της μεγάλης δυνατότητας που προσφέρει στους εμπλεκόμενους οργανισμούς να αυξήσουν τα έσοδά τους (χορηγίες, διαφημιστικές συμφωνίες, τηλεοπτικά δικαιώματα, διαχείριση επωνυμίας, εισιτήρια). Παρ’ όλα αυτά, η ανάπτυξη και εφαρμογή των αρχών του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας στον κλάδο του αθλητισμού στην Ελλάδα παραμένει σε πρώιμο στάδιο και υπάρχει έλλειψη στελεχών με εξειδικευμένες γνώσεις στο χώρο του αθλητικού μάρκετινγκ.
Σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της παγκοσμιοποιημένης αγοράς του αθλητισμού. Το πρόγραμμα εστιάζει στο πώς οι στρατηγικές μάρκετινγκ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν πελάτες, να δημιουργήσουν έσοδα και να οδηγήσουν στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για άτομα χωρίς πρότερη ή με περιορισμένη εμπειρία στο αθλητικό μάρκετινγκ, τα οποία επιθυμούν να αποκτήσουν σύγχρονη κατάρτιση και εξειδίκευση ως προς τα προϊόντα/υπηρεσίες και οργανισμούς που σχετίζονται με τον αθλητισμό. Στόχος του προγράμματος είναι να δώσει στους συμμετέχοντες τα κατάλληλα γνωστικά εφόδια και τις ανάλογες επαγγελματικές δεξιότητες, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν με επιτυχία τις πρακτικές του μάρκετινγκ στο χώρο του αθλητισμού.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
Οι εκπαιδευόμενοι, αφού ολοκληρώσουν τη μελέτη της εκάστοτε θεματικής ενότητας, καλούνται να πραγματοποιήσουν εξ αποστάσεως την αντίστοιχη γραπτή δοκιμασία που θα έχει τη μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής ή/και σύντομης απάντησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί. Η βαθμολογία προηγούμενων θεματικών ενοτήτων ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο πριν την προθεσμία υποβολής του τεστ της επόμενης ενότητας.
Η κλίμακα βαθμολόγησης κυμαίνεται από 0 ως 100. Επιτυχών θεωρείται ο εκπαιδευόμενος που βαθμολογείται τουλάχιστον με πενήντα (50). Συνολικά, η τελική βαθμολογία του προγράμματος προκύπτει κατά 50% από τις ασκήσεις αξιολόγησης κάθε θεματικής ενότητας και κατά 50% από την τελική εργασία που υποβάλουν ατομικά οι εκπαιδευόμενοι μετά τη λήξη της τελευταίας ενότητας.
Σε περίπτωση που ο εκπαιδευόμενος αποτύχει κατά την διαδικασία αξιολόγησης (λαμβάνοντας συνολικό βαθμό κατώτερο του 50%), δικαιούται να επαναξιολογηθεί, χωρίς κάποιο επιπλέον οικονομικό κόστος. Δεύτερη επαναξιολόγηση δεν δύναται να γίνει και ο εκπαιδευόμενος δεν μπορεί να λάβει βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του προγράμματος. Σε περίπτωση που το επιθυμεί, μπορεί να υποβάλει εκ νέου αίτηση για την παρακολούθηση του προγράμματος, ως νέος εκπαιδευόμενος.
Κεφαλληνίας 46, 11251, Αθήνα
dummy kedivim-opa@aueb.gr
dummy210 8203 912
Για τα Δια Ζώσης Προγράμματα:
dummydz@aueb.gr
dummy210 8203 916, 912, 914
Για τα eLearning Προγράμματα:
dummyelearning@diaviou.aueb.gr
dummy+30 210 8203 753