Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης έχει εισέλθει βαθμιαία σε όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων. Πολυεθνικές εταιρείες δημοσιεύουν τις στρατηγικές μείωσης των εκπομπών άνθρακα τους, ενώ ολοένα αυξανόμενος αριθμός κρατών απαιτεί την δημοσίευση ετήσιων εκθέσεων απόδοσης από μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις. Η βιομηχανία των Σπορ δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση σε αυτή τη διαδικασία, καθώς τα μεγάλα αθλητικά event (Ολυμπιακοί Αγώνες, Παγκόσμια Κύπελλα) έχουν ένα εξαιρετικά μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα. Παράλληλα, η δύναμη του αθλητισμού να διαμορφώνει απόψεις, μέσω των συναισθηματικών δεσμών εκατομμυρίων ανθρώπων με αθλητικά κλαμπ , αναγνωρίζεται παγκοσμίως και διεθνή οργανισμοί όπως τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τον αθλητισμό ως όχημα για την καταπολέμηση της Κλιματικής Αλλαγής.
Με κίνητρα που ποικίλλουν από τις απαιτήσεις των οπαδών έως την προσέλκυση επενδύσεων οι αθλητικές εταιρείες αναλαμβάνουν δράση για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζεται με την λειτουργία τους καθώς και την Βιώσιμη Ανάπτυξή τους. Ωστόσο, οι ιδιαιτερότητες των αθλητικών οργανισμών καθιστούν περίπλοκη την υλοποίηση προγραμμάτων με στόχο την βιωσιμότητα.
Στόχος του παρόντος μαθήματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευόμενων στην εφαρμογή προγραμμάτων Βιώσιμης Ανάπτυξης σε αθλητικούς οργανισμούς. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με την υλοποίηση στρατηγικών μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αθλητικών οργανισμών καθώς και στην υλοποίηση προγραμμάτων κοινωνικής βιωσιμότητας.
Παράλληλα, θα παρουσιαστούν ενότητες σχετικά με την επικοινωνία και το μάρκετινγκ των περιβαλλοντικών πρακτικών καθώς και την προσέλκυση χορηγιών μέσω της Βιώσιμης Ανάπτυξης
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η θα αποκτήσει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις περί της εφαρμογής των στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στον αλλά και μέσω του αθλητισμού. Μετά το πέρας του μαθήματος θα είναι σε θέση να δημιουργήσει στρατηγικές βιωσιμότητες καθώς και reports για αθλητικούς οργανισμούς, να παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής σε αυτούς, να δημιουργεί στρατηγικές μάρκετινγκ για βιώσιμες πρακτικές και να μετρά τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο αθλητικών event.
Παράλληλα, θα είναι σε θέση να αντιληφθεί τα κίνητρα των οργανισμών να στραφούν προς την βιώσιμη ανάπτυξη και θα μπορεί να παρουσιάζει μελέτες περίπτωσης (case studies) που θα αναδεικνύουν τα οικονομικά και άλλα οφέλη της βιωσιμότητας (Business Case of sustainability). Τέλος, θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει πότε οι δράσεις είναι ουσιαστικές και πότε γίνονται αποκλειστικά για λόγους μάρκετινγκ (greenwashing).
Κεφαλληνίας 46, 11251, Αθήνα
dummysecretariat@diaviou.aueb.gr
dummy210 8203 913
Για τα Δια Ζώσης Προγράμματα:
dummydiazosis@diaviou.aueb.gr
dummy210 8203 916, 912, 914
Για τα eLearning Προγράμματα:
dummyelearning@diaviou.aueb.gr
dummy+30 210 8203 753